Beques ''Aprèn i Juga''
Beques municipals per garantir l'accés d'infants i joves de Taradell a activitats extraescolars
La beca “Aprèn i Juga” és una ajuda econòmica adreçada a infants i joves, empadronats a Taradell, amb l'objectiu de promoure la igualtat d'oportunitats i fomentar la participació en activitats educatives i de lleure fora de l'horari lectiu. Aquest suport pretén contribuir al desenvolupament personal, social i educatiu dels menors, garantint que cap nen o nena es quedi sense accedir a propostes extraescolars per motius econòmics.
Si ja es va tramitar una beca de menjador o beca d'escolarització pel curs escolar 24-25 (curs actual), caldrà presentar la sol·licitud juntament amb la següent documentació obligatòria:
- Imprès de sol·licitud facilitat per l'Ajuntament de Taradell
- DNI/NIF/NIE. Caldrà aportar la fotocòpia del DNI/NIF/NIE de tots els membres de la unitat familiar. En cas de no disposar-ne, caldrà adjuntar còpia del certificat de naixement, o bé, còpia de totes les pàgines emplenades del llibre de família.
- Volant de convivència actual
- Document acreditatiu o certificat de l'activitat a la qual s'inscriurà l'infant o jove i el cost de la mateixa.
En canvi, per qui no hagi tramitat cap de les anteriors beques es pot demanar hora amb l'educador/a social de referència. A més a més de la documentació obligatòria descrita anteriorment, caldrà adjuntar a la sol·licitud la documentació següent, si s'escau:
- Imprès de sol·licitud facilitat per l'Ajuntament de Taradell.
- DNI/NIF/NIE. Caldrà aportar la fotocòpia del DNI/NIF/NIE de tots els membres de la unitat familiar. En cas de no disposar-ne, caldrà adjuntar còpia del certificat de naixement, o bé, còpia de totes les pàgines emplenades del llibre de família.
- Volant de convivència actual.
- Document acreditatiu o certificat de l'activitat a la qual s'inscriurà l'infant o jove.
- Declaració de la Renta 2023 de les persones convivents de la unitat familiar. O bé, certificat negatiu de la obligatorietat de presentar la renta 2023.
- Original i fotocòpia de l'informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, de les persones convivents treballadores.
- Nòmines de tot l'any 2023 de les persones convivents treballadores de la unitat familiar.
- Les persones convivents que percebin Renda garantida de ciutadania i/o Ingrés Mínim Vital : certificat acreditatiu de l'import total percebut durant l'any 2023.
- Les persones convivents que percebin prestacions d'atur i/o prestacions de la seguretat social: certificat acreditatiu de l'import total percebut del 2023.
- Les persones convivents que estiguin donades d'alta al sistema especial de treballadors de la llar de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de cotitzacions corresponent a l'any 2023.
- Les persones convivents que percebin prestacions econòmiques per ajuts al lloguer de l'habitatge: resolució o certificació de l'Agència Catalana de l'Habitatge (aquesta documentació no caldrà que es presenti si s'autoritza a la Mancomunitat La Plana que pugui sol·licitar a l'administració competent les dades relatives a l'ajut de lloguer).
El document de sol·licitud es pot trobar al tauler d'anuncis de la seu electrònica i s'ha de presentar per registre d'entrada a les oficines d'atenció al ciutadà del mateix Ajuntament.
Per a més informació o demanar hora amb l'educador/a social, podeu trucar a l'Àrea Social de la Mancomunitat la Plana (telèfon 938 125 445) de dilluns a divendres de 9:00 h. a 14:00 h.