Eines i resolució de dubtes per presentar les vostres factures a l'Ajuntament
El 15 de gener del 2015 va entrar en vigor la Llei 25/2013 d'Impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures al Sector Públic, que estableix la obligatorietat que totes les administracions públiques rebin les factures en format electrònic.
Tot seguit podeu consultar tot el que cal saber per poder emetre i enviar les vostres factures, en format electrònic, a l'Ajuntament de Taradell.
Què es el servei e-FACT?
Què es considera factura electrònica?
Beneficis per a les empreses
Com facturar electrònicament a l'Ajuntament
Com enviar les factures electròniques a l'Ajuntament
Accés a la bústia de lliurament
Proveïdors obligats a presentar les factures en format electrònic
L'e-FACT és el servei de factura electrònica de les administracions públiques catalanes per a la recepció de les factures electròniques (e-factures) per part dels seus proveïdors.
L'e-FACT es basa en un model que simplifica les relacions administració-proveïdor en els processos de facturació i que ofereix la possibilitat de treballar amb les diferents plataformes de mercat existents, evitant imposicions tecnològiques o organitzatives a emissors i a receptors, garantint així el principi de neutralitat tecnològica.
Què es considera factura electrònica?
És el document electrònic que conté el mateix tipus d'informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics. Té validesa legal quan duu una signatura electrònica avançada basada en un certificat digital reconegut que garanteix la seva autenticitat i integritat.
Per a conèixer els requisits de les factures i les obligacions legals per als emissors, consulteu al portal Facturae quines són les obligacions en l'emissió de factures.
Com facturar electrònicament a l'Ajuntament
El format electrònic per emetre factures electròniques a l'Administració és Facturae segons l'Ordre PRE/2971/2007. Per generar les factures amb aquest format públic es disposen de diversos mecanismes:
Com enviar les factures electròniques a l'Ajuntament
La tramesa de factures electròniques a l'Ajuntament de Taradell es pot fer per dues vies:
Accés a la bústia de lliurament
Premeu l'enllaç per accedir a la bústia de lliurament de factures electròniques de l'Ajuntament de Taradell.
Per fer possible l'expedició de factures electròniques és obligatori informar dels codis DIR3. L'Ajuntament de Taradell té un codi únic per a l'Oficina Comptable, l'Òrgan Gestor i la Unitat Tramitadora, és el L01082785.
Proveïdors obligats a presentar les factures en format electrònic
Estan obligats a presentar factura electrònica aquelles empreses proveïdores de l'Ajuntament de Taradell que siguin societats anònimes, societats de responsabilitat limitada, unions temporals d'empresa i la resta d'entitats definides a l'article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre.
Si sou una empresa individual (autònom/a)
Tot i que no en teniu obligació, si ho desitgeu podeu presentar les vostres factures electrònicament. En qualsevol cas, si no podeu o no voleu presentar-les en format electrònic, tot seguit us informem de les dades fiscals de l'Ajuntament de Taradell a les quals heu d'emetre les vostres factures:
Ajuntament de Taradell
C. de la Vila, 45
08552 - TARADELL
NIF P08.278.00D