Lliurament del Pla de mobilitat i l'Estudi de millora de la variant sud de Taradell

Dijous 25 de maig, el diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, va lliurar a l'alcalde de l'Ajuntament de Taradell, Lluís Verdaguer, el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible del municipi i l'estudi de millora de la variant sud de Taradell que analitza les possibilitats per fer una nova connexió entre les carreteres BV-5306 i BV-5305 i que complementaria pel sud el tram nord ja construït.
Divendres, 02/06/2017

Pla de mobilitat urbana sostenible 2016 - 2020

El Pla de mobilitat urbana sostenible presentat a l'Ajuntament fa una diagnosi de la situació actual de la mobilitat al municipi a partir de la qual es generen uns objectius dels quals en deriven unes propostes de mesura i d'actuació per assolir una mobilitat més segura, més sostenible i més humana.

Els plans de mobilitat urbana són el document bàsic per a configurar les estratègies de mobilitat sostenible dels municipis, i el seu àmbit territorial és el del municipi. El contingut dels plans de mobilitat urbana s'ha d'adequar als criteris i les orientacions establerts pels plans directors de mobilitat del seu àmbit i, si escau, als plans específics. També han d'incloure un pla d'accés als sectors industrials en el mateix àmbit territorial.

La iniciativa per a elaborar i aprovar els plans de mobilitat urbana correspon als ajuntaments i s'han de revisar cada sis anys.

Estudi de millora de la variant sud de Taradell, realitzat a proposta de l'Ajuntament, ve determinat per l'actual situació de l'esquema viari de les carreteres que envolten el municipi, amb la possibilitat d'analitzar la construcció d'un nou tram de variant que complementi pel sud el tram nord ja construït.

La construcció de la variant de Taradell donaria resposta a diversos objectius, com ara donar continuïtat al tram de variant executat al nord de la carretera BV-5306 des de la B-520, disminuint el trànsit al nucli urbà. També permetria desviar els vehicles pesants per l'exterior del nucli urbà, el qual no disposa d'una estructura viaria adequada a aquest tipus trànsit i, finalment, millorar la connectivitat entre els municipis que envolten el municipi.