L’Ajuntament de Taradell agraeix l’esforç de les voluntàries de la gatera

La Gatera Municipal de Can Llebre, que gestiona Veu Animal, és un referent comarcal

Divendres, 20/06/2025

Una quinzena de voluntàries de l'entitat Veu Animal, que gestiona la Gatera Municipal de Can Llebre, van ser rebudes a l'Ajuntament pel Regidor de Convivència, Josep Casals i l'alcaldessa, Mercè Cabanas, que els van agrair la inavaluable tasca que porten a terme. A la trobada d'aquest dijous a la tarda, es van tractar qüestions d'actualitat referents a la tinença responsable dels gats i totes aquelles actuacions que es fan per tal de controlar-ne la població.

A més de la gatera actualment hi ha vuit punts controlats d'alimentació. Ara s'hi instal·len iglús que havien servit com a contenidors de vidre, que alumnes de l'INS han condicionat en hores de serveis comunitaris. El primer és al camí de sota el pont de la variant on s'alimenten els gats assalvetjats que vivien a la vella gatera desmantellada.

La veterinària Mònica Pladevall va exposar aspectes de la Llei de benestar animal, amb els deures que comporta pels Ajuntaments de responsabilitzar-se de les colònies i dels gats de carrer. També els deures dels propietaris: en tractar-se d'uns animals molt autònoms presenten una gestió complexa, ja que no es poden alimentar animals sense autorització. En aquest sentit, es va insistir a reforçar les campanyes d'esterilització i la necessitat que tothom conegui les obligacions de tenir un animal domèstic: la primera, censar-lo i, alhora, esterilitzar-lo.

La quinzena de voluntàries de Veu Animal, amb la seva presidenta, Txell Soler al capdavant, van mostrar el seu entusiasme i voluntat per continuar amb aquesta feina ingent i van rebre la felicitació per part dels càrrecs electes per la implicació, que és un exemple a seguir a altres poblacions.

Actualment, segueix vigent la campanya de xipatge a un preu reduït. El dia d'avui hi ha 311 gats censats i 1391 gossos, a Taradell.

Voluntàries gatera