Guanyadors de l'11è Premi Literari Solstici

Veredicte del jurat de l'onzè premi literari Solstici.

Dilluns, 17/06/2013

Reunits a Taradell, el dilluns dia 10 de juny de 2013 al Centre Cultural Costa i Font, el jurat format per la Rosa Codina, l'Antoni Pladevall, en Lluís Rovira, En Jesús Ramos, la Carme Bayot i l'Aleix Solà decideixen:

Després de la pertinent deliberació, el jurat ha acordat concedir els premis a les dues categories, prosa i poesia, que es presentaven a concurs. El veredicte ha estat el següent:

2n. premi de poesia : Per oferir-nos una veu que apel·la a la senzillesa, als dubtes i al pas del temps a través d'una prosa poètica de llenguatge planer, el jurat del premi Solstici ha considerat que l'obra mereixedora del 2n premi en la modalitat de poesia és Suite d'un gener trist . Oberta la plica, el guanyador és Xavier Solé Salvat, de Riudoms.

2n Premi poesia  Xavier Solé Salvat

1r. premi de poesia : Per evocar-nos el paisatge i la natura a través d'una bona imatgeria, per construir els versos amb cadència i de manera acurada, i per mostrar un ric domini de la llengua i el vocabulari, el jurat del premi Solstici ha considerat que l'obra mereixedora del 1r premi en la modalitat de poesia és Breviari de Cirineu . Oberta la plica, el guanyador és David Dot i Cervera, de Vilafranca del Penedès.

1r Premi poesia David Dot Cervera

2n. premi de prosa : Per tractar-se d'una crítica matisada del postmodernisme, pels subtils tocs irònics, i per la latent intriga que transpira, el jurat del premi Solstici ha considerat que l'obra mereixedora del 2n premi en la modalitat de prosa és El Relleu . Oberta la plica, la guanyadora és Montse Dilmé Jordà, d'Olot.

2n Premi prosa Montse Dilmé Jordà

1r. premi de prosa : Per la inquietud que aconsegueix transmetre al lector, pel sarcasme i l' humor volgudament continguts, i pel cop d'efecte inesperat al final, el jurat del premi Solstici ha considerat que l'obra mereixedora del 1r premi en la modalitat de prosa és Mòbil . Oberta la plica, el guanyador és Pep Tines,de Torelló.

1r Premi prosa Pep Tines

El periodista taradellenc Joan Morcillo va presentar l'acte del lliurament del Premi Solstici que organitza conjuntament la Biblioteca Antoni Pladevall i Font i la Comissió Premi Solstici foramda pels membres del jurat.

Durant l'acte ,Lola Hosta acompanyada a la guitarra per Sergi Gutierrez ,va recitar poemes dels autors locals que participen a l'exposició "Abril poètic".

11è Premi Literari Solstic | 2013

L'Ajuntament de Taradell i Omnium cultural patrocinen aquest premi, juntament amb algunes empreses de Taradell com Carnisseria Codia, Àrea de Serveis Taradell, el Prat verd i Autos Pla.

Al finalitzar l'acte de lliurament, el restaurant NouMOntseny va oferir un aperitiu als assitents.