Exposició fotogràfica en commemoració del 950è aniversari del Campanar de Taradell
Organitzat per l'Arxiu Fotogràfic i la Regidoria de Cultura
DIA
Del 24/04/2026
al 12/05/2026
HORA
Dilluns: 9:00–0:00
Dimarts: TANCAT
Dimecres: 9:00–0:00
Dijous: 9:00–0:00
Divendres: 09:00–0:00
Dissabte: 11:00–0:00
Diumenge: 11:00-22:00
LLOC
Can Costa Centre Cultural / Ctra de Balenyà, 101 / Taradell (08552) / Barcelona
En el marc del 950è aniversari, us convidem a descobrir la història i les curiositats del campanar romànic de Taradell, un dels elements més emblemàtics del poble a través d'una exposició fotogràfica.
Sabíeu que és l'únic element que es conserva de l'antiga església romànica? O que fins i tot n'hi ha una reproducció al Poble Espanyol de Barcelona?
Al llarg dels segles, el campanar ha anat evolucionant: l'any 1799 es va elevar 10 metres per fer-lo visible des de tot el poble, i entre 1949 i 1950 es va reformar per unificar-ne l'estil, amb el suport de l'arquitecte Puig i Cadafalch. En aquella intervenció s'hi va incorporar el rellotge amb esferes lluminoses, una demanda popular de l'època.
La seva història també està marcada per episodis curiosos, com els desperfectes que han patit diverses esferes del rellotge a causa del vent i la meteorologia. Avui, només l'esfera nord es conserva en el seu estat original.
I, com a testimonis sonors del pas del temps, les campanes —Casimira i Genissa— han acompanyat la vida del poble durant generacions.
Una exposició per redescobrir el campanar com a símbol viu de la història i la identitat de Taradell.
L'exposició es podrà veure el dia 23 d'abril al Passeig de Domènec Sert amb motiu de Sant Jordi.
