La primera campanya començarà aquesta tardor, moment de màxima afluència al medi natural.
Sota el lema “AMB RESPECTE, TOTS HI GUANYEM” el consistori iniciarà unes campanyes de conscienciació i sensibilització sobre hàbits de comportament i codis de conducta, així com de bones pràctiques al municipi. Aquestes aniran adreçades a la població local i també als visitants del municipi, tot fomentant la convivència turista-resident i el respecte vers el patrimoni natural i patrimonial de Taradell.
La campanya es portarà a terme mitjançant les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) i es visualitzarà a través de la web i les xarxes socials oficials del consistori. Aquestes inclouran la difusió de missatges en diferents formats que incentivaran a les bones pràctiques al territori.
Aquesta primera campanya s'iniciarà durant la tardor, moment de màxima concurrència en espais naturals propers – com ara el Parc Natural del Montseny- i tractarà temes com l'accessibilitat al medi i el respecte vers la propietat privada i les activitats econòmiques pròpies del territori (agricultura, ramaderia, gestió forestal...). La segona d'elles s'iniciarà a inicis d'estiu i donarà missatges relacionats amb la prevenció d'incendis o l'estalvi d'aigua.
Aquesta és una campanya que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Des del consistori es creu que és un moment òptim per a donar a conèixer aquests missatges de sensibilització vers la sostenibilitat i responsabilitat social donat que la situació pandèmica ha agreujat encara més la massificació turística en espais naturals de lliure accés, que sovint ha comportat actes incívics i malestar a la pròpia població. La seva regulació i control, doncs, forma part de les polítiques territorials a fi de millorar la convivència entre l'activitat turística i el propi territori, treballant per a un turisme de qualitat i respectuós amb el medi.
Aquestes polítiques se sumen a altres accions que ja s'estan portant a terme a Taradell, pel que sens dubte ajudaran a consolidar el posicionament d'aquesta vers un turisme sostenible.
Amb l'inici de la tardor, la majoria d'espais naturals veuen incrementat el nombre de visitants. L'aparició de bolets o castanyes o els bonics colors dels paratges més arbrats i muntanyosos són les principals raons per programar una escapada a la tardor.
És un moment de bonança econòmica pel sector turístic, si bé també hi ha factors que condicionen la seva gestió negativament: retencions, vehicles mal estacionats, increment de residus...
El Parc Natural del Montseny n'és un dels exemples. Segons les fonts gestores de l'espai, el passat 2021, els mesos de setembre i octubre el nombre de vehicles que van accedir al parc es va duplicar amb relació a la resta de mesos, amb xifres superiors als 40.000 vehicles/setmanals.