Josep Ricart i Maimir
Josep Ricart Maimir, nascut a Can Mirambell, a la plaça de Santa Llúcia de Taradell, va ser un escultor de renom amb una trajectòria artística marcada per un profund compromís social. Format a l'Escola de la Llotja de Barcelona, va obtenir diversos premis, com l'Accèssit en el Concurs Sant Jordi de la Diputació de Barcelona (1957), el Premi Nacional d'Art Religiós (1962) i el Premi Nacional en el Concurs Home de Mar a Torrevella (Alacant).
La seva obra, d'estil expressionista simbolista, es caracteritza per una gran càrrega humanista i una sensibilitat cap a les injustícies socials. Ricart es definia com un “artista social del poble” i moltes de les seves escultures reflecteixen temes com la fam, el dolor i la pobresa.
A Taradell, la seva empremta és visible en diversos espais públics, amb obres com el monument a L'Atlàntida (1978), el monòlit a Francesc Camprodon, el monument Exaltació a la vida i la pau, i els monuments dedicats a Pau Casals, la Pagesia, les víctimes de la Guerra Civil, entre d'altres.
Documents relacionats
11862
Kb.Article sobre Josep Ricart Maimir al 9XXI




