Allò que no es veu

Tenia com a protagonista l'àlbum il·lustrat Flotante de David Wiesner. Es va fer el 12 d'abril i hi van participar 15 nois i noies. Se'ls va reunir a l'entrada de la Biblioteca on se'ls va explicar que realitzaríem una activitat nova però sense donar-los massa informació per mantenir la intriga. Se'ls va tapar els ulls, se'ls va conduir ‘a cegues' per la Biblioteca fins a una sala, totalment fosca, en la qual es va portar a terme l'activitat. Primer es va projectar l'àlbum il·lustrat Flotante, a través del qual, els alumnes construïen un diàleg i havien de contestar una sèrie de preguntes que proposaven les bibliotecàries i que els va portar a un procés d'anàlisi i comprensió.

Tot seguit van haver d'escollir un camí, a partir de diferents cordes que els conduïen fins a un àlbum il·lustrat. Aquí van haver de reflexionar sobre el perquè havien escollit aquell camí i no un altre (cada camí tenia un nom) i a continuació van llegir l'àlbum il·lustrat que havien trobar al final del camí escollit. Finalment van posar en comú cada història i un cop més van dialogar i reflexionar sobre el tema en comú que tenien aquests llibres. D'aquesta manera van entendre el que hi és però no es veu, fet que ens limita a saber quins camins hem de triar a la vida. Com a conclusió podem dir que al llarg de l'activitat van experimentar i veure el món que els envolta d'una manera diferent, causant diferents reaccions a les seves vides.

Debat a bat Allò que no es veu (1)
Debat a bat Allò que no es veu (2)

Debat a bat Allò que no es veu (3)
Debat a bat Allò que no es veu (4)

Debat a bat Allò que no es veu (5)
Debat a bat Allò que no es veu (6)