La Biblioteca dedica un mes a la poesia amb una exposició de poetes locals
Del 2 al 25 de juny la Biblioteca acull el 'Juny Poètic', una mostra col·lectiva amb poemes de catorze autors i autores del municipi.
La poesia pren protagonisme aquest mes de juny a la Biblioteca Antoni Pladevall i Font amb una exposició singular que omple els espais de la Biblioteca de versos, emocions i mirades diverses.
Sota el títol de Juny Poètic, la mostra reuneix els treballs de Marina Capilla, Carme Casadevall, Rosa Codina, M. Àngels Ferrer, Ferran Garcia, Lola Hosta, Lluís Mauri, Josep Porcar, Jesús M. Ramos, Mercè Romeu, Maria Sellés, Xavier Solé, Marta Vilardaga i Mercè Voltas.
L'exposició es podrà visitar del 2 al 25 de juny i forma part d'una iniciativa que va engengar la Biblioteca l'any 2023 i que té com a objectiu difondre la producció poètica dels autors locals, posant en valor la riquesa literària que sorgeix del territori.
Amb formats i veus diverses, els poemes exposats conviden els visitants a aturar-se i deixar-se interpel·lar pel llenguatge poètic, tot oferint un recorregut íntim i plural que parla de vida, paisatge, emocions i reflexió.
Com és habitual, els poemes van acompanyats de diferents tipus de materials. Al llarg d'aquests anys s'han fet servir pedres, caixes de fusta, miralls, bosses, palets, pneumàtics, oueres... que ens han ajudat a transformar el vestíbul de la biblioteca. En aquesta edició, s'han fet servir flotadors per decorar l'exposició.
Es tracta d'una exposició molt visual que convida, només entrar a la biblioteca, a aturar-se, llegir i gaudir de la lectura d'aquests poemes.
L'exposició Juny Poètic és, en definitiva, una oportunitat per redescobrir la poesia com a eina viva i propera, i per conèixer de prop la creació literària que batega a Taradell.
