'Fins aquí hem arribat' de Petro Markais al Club de Lectura de novel·la negra
Aquest mes tornem amb una nova trobada del Club de Lectura de novel·la negra, un espai per compartir impressions, descobrir noves mirades i gaudir de la lectura en bona companyia.
Serà el dilluns 8 de juny a partir de 2/4 de 7 de la tarda amb la novel·la Fins aquí hem arribat de Petros Màrkaris, en una sessió conduïda per Núria Martinez.
En aquesta novel·la negra, l'inspector Kostas Jaritos investiga una sèrie de crims que sacsegen una Grècia immersa en la crisi econòmica- A mesura que avança el cas, afloren conflictes socials, corrupció i tensions polítiques que dificulten la recerca de la veritat. Markaris combina intriga policial i crítica social en una història d'alt voltatge.
L'argument

En una Atenes sumida en la pobresa apareix mort l'Andreas Makridis, un alemany d'origen grec propietari d'una empresa d'energia eòlica. Encara que tot indica que s'ha suïcidat, un grup nou, autodenominat «Els grecs dels 50», en reivindica l'assassinat. El comissari Kostas Jaritos es farà càrrec de la investigació, just quan la seva filla Katerina pateix una brutal agressió a mans del cada cop més nombrós partit neonazi Alba Daurada.
L'autor
Petros Màrkaris (Istanbul, 1937) és famós per la sèrie de novel·les policíaques protagonitzades per Kostas Kharitos: Noticias de la noche, Defensa cerrada, Suïcidi perfecte, El accionista mayoritario, Mort a Istanbul i l'exitosa Trilogia de la Crisi, composta per Amb l'aigua fins al coll, Liquidació final i Pa, educació, llibertat, a la qual segueixen Fins aquí hem arribat, Offshore, Universitat per a assassins, L'hora dels hipòcrites, Ètica per a inversors, La confabulació dels suïcides, La revolta de les cariàtides, La ira dels humiliats i El frau és el futur. Amb aquestes novel·les ha guanyat, entre altres, el Premi Negra i Criminal, el Prix Point du Polar Européen, el Premio Arcebisbo Juan de San Clemente, el Premio de Honor de Aragón Negro i, a Barcelona, el Premi Pepe Carvalho 2012, així com l'Orde d'Isabel la Catòlica el 2023. A Próxima parada, Atenas, Màrkaris ens va oferir una guia molt personal de la capital grega; amb La mort d'Ulisses ens va fer gaudir amb tres casos policials i altres contes d'actualitat candent sobre l'emigració forçada, i a Quarantena ens va donar una lliçó de solidaritat, bon humor i esperança.





