Sentit homenatge a Mn. Pladevall pels seus 80 anys
Dissabte, 15/02/2014

Eva Leucó, directora de la Biblioteca, va ser l'encarregada d'obrir l'acte i va destacar que “gràcies a Mn. Pladevall som testimonis de la seva biblioteca personal”. I és que a banda de portar el seu nom, la Biblioteca de Taradell compta amb molts llibres que l'historiador ha lliurat al municipi. Va dir que “no podíem passar per alt celebrar els 80 anys d'un home vital, de poble, de país, de fe, savi i generós”. Tot seguit es va presentar l'auca de la vida de Mn. Pladevall escrita per Joan Vilamala amb il·lustracions de Toni Ortiz.
L'acte va comptar amb l'acompanyament musical de Glòria Terricabras. Va encetar la vetllada amb la interpretació de La vida és bella i un dels moments més emotius va ser quan, amb el públic dempeus, va cantar El cant de la senyera, seguit d'un Ave Maria, que va dedicar personalment a Pladevall.
Lluís Verdaguer, alcalde de Taradell, va dir que “avui és un acte informal, em caus molt bé, t'admiro i vull aprendre de tu”, paraules que va ressaltar Ramon Banús, alcalde de Sant Quirze Safaja: “Hem compartit mitja vida perquè fa més de 40 anys que estàs a les nostres contrades, mai tens un no per ningú, l'admirem, l'estimem i l'apreciem molt”. I va afegir: “Abaixi el ritme, però no pari mai”. Tot seguit, i amb el públic cantant-li el Per molts anys van entrar els seus renebots amb un pastís de xocolata, amb un 80 gegant i amb les tapes, també de xocolata, d'alguns dels llibres que Mn. Pladevall ha escrit.

