Taradell vota, però de moment menys que el 20-D

Diumenge, 26/06/2016

160626_eleccions-26J-3.jpgDesprés d'un matí amb un bon ritme de vots, fins i tot superior a les eleccions del 20 de desembre, a partir del migdia l'afluència de votants al Centre Cultural Costa i Font ha afluixat a partir del migdia. Segons les últimes dades de participació, de les 16h, 1.768 taradellencs ja han passat per les urnes. Això vol dir un 37% dels 4.779 veïns que poden votar en la repetició de les eleccions espanyoles d'avui. Aquesta xifra es queda sis punts per sota de la participació que hi havia a la mateixa hora en la convocatòria del 20 de desembre. Previsiblement l'assistència s'animarà cap al vespre, coincidint amb la tornada del cap de setmana llarg de Sant Joan. Les vuit meses que hi ha a Can Costa tancaran a les 8.

Aquest matí, ja han votat l'alcalde, Lluís Verdaguer (CDC), i el cap de l'oposició, Salvador Clot (ERC), així com el candidat convergent en aquestes eleccions. Francesc Homs ha exercit el seu dret passades les 12, acompanyat de la seva dona i les seves dues filles enmig d'una gran expectació mediàtica. Homs ha reivindicat el vot dels independentistes, "sobretot veient que hi ha gent disposada a utilitzar clavegueres que no són democràtiques", després que el seu nom ha aparegut en les converses del cas Antifrau. El candidat de Convergència ha dit que li agradaria que hi hagués una "resposta clara, nítida i que, sigui la que sigui, ens impulsi a fer bona política".

Ara caldrà veure si Homs repeteix la victòria del 20-D a Taradell.

160626_eleccions-26J-10.jpg

Coincidint amb la jornada electoral, aquest matí han aparegut una vintena d'estelades penjades davant del Centre Cultural Costa i Font. Es desconeix qui hi ha al darrere i si té a veure amb la polèmica entre CiU i ERC de Taradell per la bandera de l'arc de Sant Martí i la retirada de l'estelada del balcó de l'Ajuntament durant la campanya. L'ANC Taradell assegura que no n'és el responsable.

160626_eleccions-26J-1.jpg