Taradell haurà de pagar 750.000 euros per l'accident de tirolina de l'any 2006 al Gurri Xic
El Tribunal Superior de Justícia ha dictat sentència sobre el cas de l'accident de tirolina al Gurri Xic l'any 2006. Inicialment l'Ajuntament havia de pagar 30.000 euros, però ara la xifra puja fins als 750.000. D'aquests, tal com va explicar Lluís Verdaguer en el ple de dijous, 500.000 els han pagat les companyies d'assegurances tant de l'Ajuntament com de la Generalitat. La resta se n'haurà de fer càrrec l'Ajuntament. Verdaguer va dir que "s'ha presentat un recurs al Tribunal Constitucional" i va afegir que "tot i que tenim esperances, com que disposem d'aquests diners, els disposarem al jutjat a l'espera de la resolució del Tribuna Constitucional", l'últim òrgan al qual pot accedir. Tots els grups de l'oposició van mostrar el seu suport a l'equip de govern.
Els fets es remunten al 7 de maig de 2006, quan un nen de 14 anys que era al recinte del Gurri Xic amb els seus companys d'escola va caure des de 10 metres mentre feia l'activitat a la tirolina i va patir un traumatisme cranial, el trencament de la mandíbula i el canell. El noi va quedar en cadira de rodes i això li va condicionar el futur. L'any 2010 es va fer el judici contra els responsables de la instal·lació, als quals la investigació va considerar culpables de l'accident. La sentència del Jutjat Penal número 3 de Manresa va determinar que s'havia de pagar al noi una indemnització d'1,2 milions d'euros, i tot i que hi havia una condemna de presó d'un any i mig, el propietari de la instal·lació no hi va anar. Part d'aquests diners els va aportar l'assegurança, 300.500, i la resta ho va rebre el jove en forma de terreny.
Aquest procés es va tancar aleshores ja que els condemnats van decidir no presentar cap recurs d'apel·lació a l'Audiència de Barcelona i van acceptar la condemna. Quedava, però, la part de responsabilitat de l'Ajuntament que sí que va recórrer. Ara només queda el recurs al Tribunal Constitucional i si no s'admet la sentència serà ferma i l'Ajuntament haurà d'abonar 250.000 euros.
Notícia publicada a El 9 NOU (29-07-13)