Sistema d’identificació de les cases aïllades de Taradell

Dilluns, 21/09/2015

Dijous es van començar a repartir a Taradell les targetes identificatives de les cases aïllades dels nuclis urbans de població. Es tracta d'una targeta magnètica identificativa de cada casa de pagès o edificació aïllada amb un conveni entre el Consell Comarcal, Protecció Civil i els respectius ajuntaments. D'aquesta manera, els veïns disposaran, a partir d'ara, d'una targeta magnètica identificativa on hi constarà el nom de la casa de pagès, el municipi on pertany i un codi alfanumèric amb deu dígits. Així, els diferents cossos d'emergències disposaran d'una base de dades conjunta que contindrà aquesta informació i en casos d'emergència tindran la localització amb les coordenades exactes. A Taradell se n'han repartit 94 entre les cases de pagès i altres cases de les afores del municipi.

La idea inicial de posar en marxa un sistema d'identificació per casos d'emergència va sorgir de la necessitat detectada en aquest sentit per part del municipi de Santa Eugènia de Berga, tal com va explicar Manel Romans, responsable de l'Àrea de Medi ambient del Consell Comarcal, el passat dimecres en el primer ple de la legislatura 2015-10 del Consell Comarcal. Romans, juntament amb Pere Medina, conseller delegat de Protecció Civil, van comentar l'objectiu del pla i els avantatges que comporta, ja que amb una trucada al 112 els serveis d'emergència obtenen les coordenades del lloc en qüestió, cosa que permet l'activació dels serveis amb una major celeritat.

El conseller d'interior de la Generalitat, Jordi Jané, va assistir a l'acte del Consell Comarcal acompanyat de diversos càrrecs del departament els quals va presentar als assistents: el director del Centre d'Atenció i Gestió de trucades d'urgència 112, el director territorial del Departament a la Catalunya Central, la subdirectora general de Coordinació de la Policia de Catalunya i el comissari cap de la Regió Policial Catalunya Central. En l'acte també hi van ser presents els diferents responsables dels cossos de seguretat implicats en el projecte.

En la seva intervenció, el conseller va voler posar en valor la feina diària dels serveis d'emergència, Mossos d'Esquadra, Bombers, Protecció Civil, i va parlar de diversos aplicatius en els quals s'està treballant per millorar la seguretat dels ciutadans: un aplicatiu anomenat “my 112” capaç de ser activat per qualsevol persona encara que en aquell moment no pugui parlar; o un sistema per assenyalar el lloc exacte on hi ha cobertura, en indrets de difícil accés.

Així mateix, el conseller va agrair "molt i molt el fet de donar inici a un projecte que de ben segur molts municipis i comarques voldran tenir en un futur per tal que qualsevol veí se senti més ben protegit", així com l'empenta demostrada pel Consell Comarcal d'Osona al posar en marxa el pla pilot.

Jané va respondre a totes i cada una de les intervencions dels alcaldes sobre qüestions de seguretat i va dir textualment que "els serveis no poden arribar a tot arreu però tothom té dret a què s'hi pugui arribar", d'aquí la importància dels agents de proximitat i de la prevenció i col·laboració dels ciutadans.