Només 4 aturats menys a Taradell durant el juny

Dimarts, 02/07/2013

Per quart mes consecutiu, i tal com ha passat al conjunt del país, l'atur també ha baixat a Taradell aquest juny, si bé ho ha fet molt poc. Només quatre persones han sortit de les llistes de les oficines d'ocupació i, ara, el total d'inscrits puja a 450. Es tracta d'una reducció de només el 0,9%, res a veure amb el 3,6% d'Osona. A tota la comarca, hi ha 461 aturats menys, deixant la xifra total en 12.981, segons les dades publicades per la Generalitat aquest dimarts al migdia. Si comparem aquesta xifres amb fa un any, una de freda i una de calenta. A Taradell, hi ha 28 aturats menys. En canvi, a Osona, n'hi ha 71 més.

Al conjunt de Catalunya, hi ha 24.878 aturats menys que fa un mes, cosa que deixa el nombre d'inscrits a les oficines d'ocupació en 617.288 persones. A tot l'estat, l'atur ha baixat en 127.248 persones i el total puja a 4.763.680. Es tracta de la reducció de l'atur més gran que hi ha hagut mai en un mes de juny.

El govern és prudent a l'hora de valorar les xifres, a l'espera de veure si la reducció de l'atur continua després de l'estiu.