L'Agrupació de Botiguers de Taradell organitza un curs de màrqueting pels seus associats

Dimecres, 05/11/2014

Una trentena de comerciants de Taradell associats a l'Agrupació de Botiguers de Taradell van realizar dilluns al vespre un curs de màrqueting que va anar a càrrec d'Eva Molet. Va explicar que "cada empresa, negoci, autònom ha de trobar el seu lloc en el mercat" i que "el client tingui la necessitat d'anar a comprar". Va comentar que "el màrqueting va amb totes les empreses, autònoms, hem de saber gestionar i donar-nos a conèixer". Molet també va deixar clar que "el màrqueting comença per un mateix i que hem de buscar allò que ens diferencia" i va destacar que "si volem sobreviure ens hem d'adaptar a les noves maneres de vendres i a les noves tecnologies, renovar-se o morir". En aquest sentit va explicar diverses eines digitals per fidelitzar clients i promocionar el negoci: des dels correus electrònics, passant per crear un bloc, una web o les xarxes socials "perquè són una plataforma publicitària gratuïta", destacant per damunt de tot, el facebook i el twitter. Alhora però també va donar un consell: "si no les feu servir, tanqueu-les perquè fa molt mal d'ulls". Després d'un torn obert de preguntes es va arribar a la conclusió que "els comerciants no s'han d'estancar" i que "s'ha de competir, en el cas de Taradell, per la qualitat, no pel preu".

Laura Autonell, presidenta de l'ABT explica que el curs va sorgir de la idea d'enfocar "el dia de demà de les botigues". I comenta que la idea és que "la gent es mobilitzi ja que fer coses amb grup provoca un diàleg que va bé pel dia a dia de cadascú.