La campanya 'A cegues no mola' se centra en les conductes abusives i masclistes

Dilluns, 18/07/2016

La Mancomunitat La Plana, juntament amb els pobles de Taradell, Balenyà, Tona, Santa Eulàlia de Riuprimer, Sant Miquel de Balenyà, Seva i Viladrau, portaran a terme, un any  més, la campanya A cegues no mola. Aquesta edició, però, arriba de forma renovada, ja que a banda de l'objectiu de fer prevenció i reducció de riscos en matèria de drogues en el context de l'oci nocturn, incorpora la prevenció i sensibilització en conductes abusives i masclistes.

160716_a-cegues-no-mola-8.jpg

El passat dimarts, a la sala de plens de l'Ajuntament de Taradell, es va fer la presentació de la campanya, que va comptar amb Maria Estrada, de la Subdirecció General de Drogodependències; amb Lluís Verdaguer, president de la Mancomunitat i alcalde de Taradell, i amb Ester Puig, coordinadora de Joventut, i Bet Pol, tècnica d'Igualtat de la Mancomunitat la Plana.

L'alcalde de Taradell va ser l'encarregat d'obrir l'acte d'una campanya “orientada sobretot als joves”. Estrada va destacar “la voluntat de traslladar el missatge reflexiu pel consum de substàncies entre els joves” i va valorar de forma positiva el fet de portar la campanya més enllà “i intentar que en un mateix territori, els respectius tècnics tinguin eines suficients per encarar el consum d'aquestes substàncies en criteri i en sentit, ja que donar informació no és suficient, s'ha d'intentar crear un conjunt de creences”.

Per la seva banda, Puig i Pol van explicar les accions d'una campanya que s'esctructura en tres eixos: la prevenció, la sensibilització i la intervenció.

160716_a-cegues-no-mola-2.jpgEntre les accions que realitzaran hi ha posar estands en espais d'oci nocturn amb personal tècnic per donar informació als joves, amb accés gratuït a ampolles d'aigua etiquetades amb el missatge de la campanya durant els actes festius, dispensació gratuïta de preservatius, tests d'alcoholèmia o atenció a persones que han patit assetjament; formació, sensibilització i dotació de recursos als professionals i/o altres agents que intervenen amb joves (tècnics de Cultura i Joventut, entitats, educadors socials, entre d'altres); una campanya gràfica enfocada a tres temàtiques: consum de drogues, civisme i violència; un full de recomanacions al personal de barres i/o organitzadors de les festes i un taller de còctels sense alcohol, dins de la programació de les activitats d'estiu.

160716_a-cegues-no-mola-1.jpgLa campanya consta de set pòsters i set adhesius i també dues pancartes. Tres d'aquests se centren en el consum de substàncies, una en el civisme i tres més en les conductes abusives i masclistes. Puig va explicar que “volen transmetre missatges informatius, però no prohibitius, que convidin a la reflexió”. En aquest sentit s'ha dissenyat una pancarta amb l'eslògan El sexisme no està convidat a la festa, que mostra el compromís dels ajuntaments de la Mancomunitat La Plana entorn la prevenció i sensibilització en conductes abusives i masclistes. “Amb això volem despertar consciències i que tots i totes ens sentim responsables davant d'una situació de violència” va destacar Pol.

Aquest estiu es faran diverses intervencions coincidint amb la celebració de festes majors o festes joves, concerts, etc. A Taradell hi seran el 27 d'agost. A cegues no mola compta amb compta amb el suport que ofereix la Direcció General de Joventut, la Subdirecció General de Drogodependències de la Generalitat de Catalunya, l'Institut Català de la Dona i també la Diputació de Barcelona.