Els afectats per l'última revisió cadastral no cal que paguin, de moment, la liquidació de l'IBI

L'equip de govern es desmarca de la revisió polèmica i critica el procés que han seguit la Gerència Regional del Cadastre de Catalunya i l'Oficina de Recaptació i Gestió Tributària.

Divendres, 12/06/2020

La Plaça Taradell

 

Polèmica a Taradell per la liquidació de l'Impost de Béns Immobles, després que, a finals de l'any passat, la Gerència Regional del Cadastre de Catalunya revisés si les dades de la fitxa cadastral es corresponen amb el volum real edificat dels edificis. En total, segons l'Ajuntament, s'han actualitzat uns 245 expedients, la qual cosa ha disparat les reclamacions aquestes últimes dies. A través d'un comunicat, l'equip de govern deixa clar que "aquest procediment no havia estat sol·licitat per l'Ajuntament, sinó que es feia per iniciativa pròpia del Cadastre", i proposa una solució.

De moment, les persones afectades a qui havien acceptat les al·legacions no cal que paguin aquesta liquidació de l'IBI. El que han de fer és anar a les oficines municipals amb la notificació de la resolució en què s'estimen les al·legacions i la notificació de la liquidació incorrecta o la carta de pagament. S'omplirà una instància i es tramitaran totes en bloc a l'Organisme de Gestió Tributària. Més endavant, encara no se sap en quin termini o data, es rebrà la liquidació correcta, que sí que caldrà abonar. En cas que ja s'hagi pagat l'impost, caldrà tramitar una devolució d'ingressos indeguts, que s'estimarà favorablement.

Pel que fa a les persones que no van presentar cap al·legació sí que han de pagar la liquidació. Tot i això, si no estan d'acord amb la valoració, es pot iniciar un nou expedient directament al Cadastre que, en cas de ser estimat favorablement, tindria efectes de cara a l'IBI de l'any vinent.

L'Ajuntament lamenta que, fins ara, no s'hagin tingut en compte les al·legacions que s'havien acceptat i que els cobraments s'hagin fet en ple estat d'alarma.