Ingredient taradellenc al llibre 'Cocinando un tributo', dels germans Roca

Dimecres, 27/01/2016

440 pàgines, 170 fotografies, sis capítols i quatre tipus de paper diferents. Són les característiques del llibre Cocinando un tributo, dels germans Roca, que té una participació taradellenca molt destacada. Gerard Calm, responsable de Zoo Studio de Vic, ha estat l'encarregat de dissenyar-lo. "No sé si és una obra d'art, però sí que surt del que és normal. És un llibre-objecte, un llibre que decora", explicava Calm en una entrevista al programa El dipòsit divendres passat.

160127_Cocinando_un_tributo.jpgI és que Cocinando un tributo no pretén ser un llibre de receptes, sinó que explica la gira que l'equip d'El Celler de Can Roca, amb els tres germans al capdavant, van fer per Mèxic, Colòmbia i el Perú l'estiu del 2014. Converses amb destacats xefs i moltes imatges de plats elaborats durant la gira són l'essència del llibre. "Tornen a l'origen, però per cuinar amb les tècniques actuals", explica Calm, que destaca que "és una aventura, no és pròpiament un llibre de receptes".

Aquesta petita joia per als amants de la cuina comença amb un capítol retrospectiu, que recull la història dels germans Roca i com han aconseguir situar-se al capdamunt del podi mundial, continua explicant la gira per l'Amèrica Llatina i acaba, això sí, amb les receptes dels plats que mostra.

Calm va començar a dissenyar el llibre el juny de l'any passat i hi ha treballat durant gairebé mig any, fins que al novembre ell mateix el va presentar als germans Roca, de qui subratlla que són "molt planers". "En persones d'aquest renom, és molt fàcil que l'ego els anés per davant. En canvi, semblava que aquesta armadura de glamur no existís", valora el dissenyador, que va rebre l'encàrrec gràcies a un col·laborador seu, Joan Pujols Creus, autor de les fotografies de Cocinando un tributo, i després que els prestigiosos germans descartessin l'oferta d'un altre estudi de disseny. La proposta del taradellenc sí que els va agradar. De fet, Zoo Studio ja havia treballat prèviament amb Jordi Roca.

Escolta l'entrevista que Josep Antoni Vallbona va fer divendres a Gerard Calm a El dipòsit: